Monday 2 December 2013

Maaf

Maaf jika aku bukan manusia yang baik,
Maaf jika aku gagal,
Maaf jika aku menyusahkan,
Maaf jika aku sombong,
Maaf jika aku marah,
Maaf jika aku mengumpat,


Maaf jika aku bukan ahli yang baik,
Maaf jika aku bukan hamba yang taat,
Maaf jika aku kawan yang memalukan,
Maaf jika aku kekasih yang tak acuh,
Maaf jika aku anak yang tak baik,


Maaf jika aku tidak dapat berkata-kata,
Maaf jika aku tidak menyelesaikan kerja,
Maaf jika aku bukan presenter yang hebat,
Maaf jika aku bukan ahli kumpulan yang baik,
Maaf jika aku bukan orang yang bijak,
Maaf jika aku hanya mampu membuat kerja,
Maaf.

Seribu kemaafan atas kekurangan diri ini kepada mu sahabat, teman, keluarga, guru, pensyarah, Allah.

Mungkin Allah sedang mengaturkan sesuatu untuk aku sebagai hambanya.

Aku redha pada takdir-MU Ya Rabb.

1 comment:

  1. awe jgn la cakap mcm ni. setiap manusia ade kekurangannya. walaupun awe tak boleh present tp kerja tetap tiptop. orang lain mesti paham :). don't worry. i'm always with you.

    ReplyDelete